Astăzi, 15 martie 2024, Misiunea Socială „Diaconia” a lansat cea de a 15-a ediție a campaniei „Masa Bucuriei”. Acțiunea, care e cel mai longeviv proiect de solidaritate socială în Moldova, are drept scop sensibilizarea societății față de situația oamenilor nevoiași. Beneficiarii campaniei sunt, în special, bătrânii singuri, care din cauza sărăciei, cu greu, își permit o masă caldă.

Evenimentul de lansare s-a desfășurat în incinta Universității de Stat din Moldova, cu participarea Excelenței sale Jānis Mažeiks și zeci de tineri, care au fost voluntari la edițiile anterioare ale campaniei sau își doresc să se implice în campania din acest an.

Jānis Mažeiks, Ambasadorul Uniunii Europene în Republica Moldova:

„Masa Bucuriei, fiind cea mai longevivă campanie de solidaritate socială desfășurată în Republica Moldova, a sprijinit mii de persoane aflate în dificultate. În toți acești ani, sute de tineri s-au implicat activ și au asigurat desfășurarea cu succes a acestei inițiative nobile, fie prin voluntariat sau donații de produse. Tinerii cu energia și activismul lor sunt forța motrice în promovarea schimbării sociale, prin astfel de inițiative precum Masa Bucuriei. Uniunea Europeană susține campania Masa Bucuriei pentru al treilea an consecutiv deoarece credem cu tărie că doar prin eforturi comune și mobilizare, a donatorilor, antreprenorilor, tinerilor, putem oferi șanse reale la o viață mai bună în comunitate.”

Tradițional, campania „Masa Bucuriei” culminează cu o amplă colectă națională de produse alimentare în sâmbăta Floriilor. Aceasta implică sute de voluntari din toată țara, atât în procesul de colectare a donațiilor, cât și în sortarea și distribuția acestora. În acest an, evenimentul va fi organizat la 27 aprilie în Chișinău și în alte cca 20 de localități. Sloganul campaniei este „Donația ta poate umple farfuria unui flămând!”.

Igor Belei, director executiv Diaconia:

,,Această solidarizare colectivă ne oferă posibilitatea de a avea un răspuns la provocările sociale, pentru că binele e mai răsunător și cu impact când e trăit în comun. De-a lungul celor 15 ediții, „Masa Bucuriei” a devenit o platformă de exersare și manifestare a solidarității pentru mii de tineri, iar astăzi lansăm o nouă invitație cu oportunități de implicare.’’

Vladimir Dolghi, Prorector pentru activitatea economico-financiară și relații internaționale USM:

„Astăzi participăm la un eveniment de o valoare socială importantă pentru Republica Moldova. Această inițiativă dezvoltată de către Diaconia, care a ajuns la a 15-a ediție, este un pas mare pentru noi ca națiune. Încurajez studenții de la USM să participe și să devină voluntari. Vă îndemn să susțineți această inițiativă și să fiți aproape de familiile vulnerabile, mai ales în perioada sărbătorilor pascale.”

La fel, a fost prezentă și jurnalista Sorina Obreja, care a vorbit despre motivația personală și valoarea implicării pe scară largă în Campania „Masa Bucurii”.

Toate resursele acumulate în campanie vor fi distribuite oamenilor nevoiași pe parcursul anului sub formă de pachete alimentare sau prânzuri calde prin intermediul cantinelor sociale.

Din acest motiv, Diaconia recomandă în campanie donația de produse alimentare neperisabile și cu termen de valabilitate mai mare: crupe, ulei, paste, zahăr, sare, conserve.

Toți cei care vor să sprijine proiectul sunt îndemnați să se înregistreze în calitate de voluntari: https://bit.ly/3xHthWJ  

Donațiile financiare în sprijinul cauzei pot fi realizate și online. Cu 20 lei, poate fi asigurat un prânz cald zilnic pentru un beneficiar al cantinelor sociale: https://shorturl.at/ghHIP     

În 2023, colecta s-a desfăşurat în 120 de magazine din 21 de localități, iar în rezultat, au fost donate și distribuite persoanelor în nevoie peste 39 de tone de produse alimentare.

În acest an, campania este sprijinită de Uniunea Europeană prin intermediul proiectului „Parteneriate pentru servicii de cantină socială incluzive și durabile”, cofinanțat și implementat de I.P. ,,Keystone Moldova”, A.O. „Concordia. Proiecte Sociale” și Misiunea Socială „Diaconia”. Perioada de implementare a proiectului este  01.01.2022 – 31.12.2024, valoarea totală fiind de circa 1,3 milioane de euro.